woensdag 16 september 2020

Seizoen der Lapjes

 De herfstdecoratie lijkt ineens niet zo goed meer te passen... wát een prachtig weer hebben we deze week. En ik ben er blij mee hoor! Lekker nog even zitten in de zon... bijtjes zoemend om de laatste bloempjes van de lavendel en vlinders die samen in het rond dartelen.

We hebben al best veel gedaan in de tuin dus er hoeft niet echt veel meer te gebeuren om het winterklaar te maken, maar gelukkig staan er nog wel een paar bloemetjes te bloeien.


Als kind al was ik gek op deze ijsbloemen. Eigenlijk vind ik het nóg leuker wanneer er allerlei kleurtjes door elkaar staan, maar in dit zakje zaad bleken alleen deze 2 kleurtjes te zitten.

Vanmorgen heb ik de badkamer en toilet al gesopt, de boodschappen gedaan en een cake gebakken dus voor vandaag hoef ik niet zoveel meer te doen.
Dat komt mooi uit want dan kan ik straks lekker weer wat steekjes gaan zetten.

Gisteren ben ik begonnen met een volgend blok van de Seizoen der Lapjes quilt. Daar ben ik jaaaaren geleden al mee begonnen, maar na een paar blokken is het toch in de kast beland omdat ik natuurlijk weer iets anders leuks zag. Het lukt mij gewoon niet om eens een quilt achter elkaar af te maken.
Nou ja, geeft ook niks... na een poosje pak ik het weer op en worden er weer wat blokken gemaakt en op die manier komt het uiteindelijk wel af.

Drie van de blokken van het middenstuk zitten inmiddels aan elkaar en zijn ook al doorgequilt omdat ik het quilt-as-you-go ga doen...



...het februari blok...


...het middenblok waarop ik niet de originele tekst geborduurd heb maar een tekst die mij meer aansprak...


...en het maart blok.

Gisteren ben ik begonnen met het december blok. Dat is 1 van de 3 blokken die hierboven komen.

Fijne dag!

11 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep ooh je quilt wordt een succes!! zo mooi knuf

NADINE zei

Oh, I LOVE the saying you embroidered on your block !
xoxo
Nadine

Marguerite zei

Zo te zien word dit weer een super leuke quilt.

Joke zei

Gezellig weer een leuk bericht 😘❤

Floor zei

Leuke blokken hoor, daar kan je het hele jaar door van genieten als hij straks af is.
Dat duurt nog even, maar dat geeft niet.
We zien ook steeds van die leuke tussendoortjes hè?

Carin zei

Zo leuk dat je weer aan het bloggen bent :D Hele mooie blokken.

jolanda zei

Ja ik vind het zelf ook weer helemaal leuk 😁☺

Yvonne zei

Wat een prachtige blokken. Mooie tekst ook, ik hou er ook van om je eigen draai aan een quilt te geven. Fijn weekend, heerlijk met dit nazomer weer!

jolanda zei

Dankjewel! Jij ook een heel fijn en zonnig weekend 🙂

Annemiek zei

Gezellig quiltje wordt dat met alle seizoenen. Leuk dat je weer begonnen bent. Veel plezier met afmaken.

jolanda zei

Dankjewel! Het is ook heel leuk om te doen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...