zondag 1 mei 2011

Mystery Quilt blok 2

Wat een heerlijk weer is het toch! Elke avond na het eten gaan Ton en ik een stuk lopen en genieten we van alles wat groeit en bloeit. Wanneer we onze wijk uitlopen, staan we eigenlijk meteen tussen de weilanden. Dat heb je natuurlijk wanneer je aan de rand van een dorp woont. Soms kiezen we voor een wandeling langs de Vecht… daar zal ik volgende keer wat foto’s nemen om te laten zien. Soms ook gaan we de andere kant op en dat is de Bethune polder. Daar kun je stukjes vinden waar je helemaal niemand tegenkomt en waar je alleen het geluid van de bijen en vogeltjes hoort. Vorige keer had ik mijn fototoestel meegenomen, want ik wilde graag een foto nemen van een plant die daar in bloei staat. Geen idee wat het is, maar ik vond het zo’n mooi gezicht!


What a nice weather is it! Every night after dinner Ton and I walk a lot and we enjoy everything that grows and flourishes. Because we live at the edge of our village, we only need to walk down the street and there we are… right between the meadows. Sometimes we opt for a walk along the Vecht ... next time I will take some pictures to show. Sometimes we go the other way and that is the ‘Bethune polder’. There you can find places were you don’t meet anyone, and where the only sound you hear is birds and bees. Last time I brought my camera because I wanted a picture of a plant in bloom there. No idea what it is, but I found it such a beautiful sight!

IMG_0177 IMG_0174

Mooi hé? Hier nog wat foto’s:

Nice huh? Here some more pictures:



IMG_01691



IMG_0184



IMG_0186


Natuurlijk niet alleen maar natuurfoto’s vandaag. ;-)

Graag wil ik jullie ook blok 2 van de MQ laten zien….

Of course not only pictures of wildlife today. ;-)
I would like to show you also block 2 of the MQ....



IMG_0188



Terwijl ik bezig was met de letters, viel het me ineens op dat de letter ‘M’ op de quilt van Veronique eigenlijk verkeerd om staat. Zou ze dat nou expres gedaan hebben of zou ze de letter per ongeluk verkeerd geknipt hebben en toen gedacht hebben: “ik naai hem er gewoon verkeerd om op, want dat staat net zo gezellig!”


While I was busy with the letters, I suddenly noticed that the letter 'M' on the quilt of Veronique is actually wrong. Did she do this on purpose, or did she cut the wrong letter by accident and then thought: "I just sew it the other way round, because that is just as fun!"

Kijk hier heb ik een foto van de ‘M’ zoals het eigenlijk ‘hoort’:

Here is a picture of the letter ‘M’ as it is on Vero’s quilt:



Born%20to%20quilt%202



Toen ik daar eenmaal over na had zitten denken, besloot ik om de ‘M’ er tóch andersom op te zetten. Gewoon op de manier zoals je die letter ook schrijft… kan best toch? Inmiddels heb ik pakketje 3 natuurlijk alweer binnengekregen, maar daar heb ik nog niets aan gedaan. Eerst wil ik graag Dorothy helemaal af hebben en dat is bijna zover!! Dus de volgende keer foto’s van mijn állereerste quilt, yeahhhh!!!!


Once I started thinking about it, I decided to sew the ‘M’ vica versa. Just the way you also write that letter... or do you think it looks strange? Meanwhile I have already received packet 3 already, but I haven’t started with it yet. First I would like to have Dorothy completely finished and it's almost time! So the next time, photos of my very first quilt, yeahhhh!!

fijne dag allemaal! have a nice day you all!

11 opmerkingen:

Guusje, zei

O wat een leuk blok is het geworden en wat bijzonder de M gewoon doen zoals jij het leuk vind om te doen. Deze quilt staat ook nog op mijn verlanglijstje want ja ik moet nog wat te wensen hebben toch. Ben erg benieuwd naar Dorothy. Hij zal zeker erg mooi geworden zijn daar ben ik van overtuigd.
Hele fijne week gewenst.

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wat mooi, mooi stofjes heb je gebruikt en je foto's zijn ook heel mooi, wat wordt alles nu weer mooi hé, nu alles weer in bloei komt te staan.

groetjes jolande

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat kun je lekker wandelen bij jou in de buurt, mooie foto's! Je blok is weer erg mooi, ik heb ook al zitten denken hoe ik de M zal plaatsen. Volgens mij is het expres zo gedaan. Ik weet het nog niet> Ik ben druk bezig met die enorme engel, dat blok is nog groter dan ik dacht!
Ik ben benieuwd naar je Dorothy.
Groetjes, Cisca

Marisa zei

Ooooh! the photos of your walk are really nice!
I think the block 2 is my favourite, and yours is really beautiful! I realize as well about the "m", and mine is in the right way...
Hugs,

quilting Jeannet zei

Het is een prachtig blok geworden Jolanda, en die M is bij mij ook een beetje raar, ik wist even niet goed hoe hij nou eigenlijk moest. O ja, die pant heet groot hoefblad, aan de waterkanten,en inderdaad, een prachtige pant als hij zo bloeit.

martine zei

Je woont ook mooi, zo vlakbij de natuur:) Blok 2 is leuk geworden, want een goeie van die m, als ik met dat blok begin zal ik er gelijk naar kijken. Maar donderdag naar velthoven, ook gelijk stof inslaan voor de quilt. Je hebt voor deze aardig wat lapjes nodig.

Groetjes, en een mooie dag.

Miny zei

Dat is heerlijk s'avonds na het eten even een rondje lopen. Lekker even genieten van de natuur. Het is een goede keus om de M om te draaien.

Groeten Miny

Jane in Cumbria zei

Wat een mooie fotos. Heerlijk, zo in de natuur. En wat worden je blokken mooi, met die prachtige stofjes!
groetjes
Jane

yvonne zei

heerlijke natuur bij jou in de buurt.
de natuur is nu op zijn mooist.
En de quilt is voor mij ook een wimmetje die is zo leuk ,maar eerst dingen afmaken .
groetjes yvonne

marion zei

de quilt wordt prachtig, ik zou de m ook net als jij gezet hebben of nog eerder zou ik er huis of thuis van gemaakt hebben denk ik

Carolina zei

This block is one of my favorites, I had not noticed the letter "M", hahaha, it is curious that each is set in a different thing ... yours is really beautiful, I love!

Greetings.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...