zondag 19 juli 2015

Slakkenspoor in wording

Oftewel 'Snailtrail' en dat is het patroon dat ik gebruik voor de quilt van mijn oudste zoon.
Ik kwam een voorbeeld tegen op internet en dacht: dát is wat voor Rodney. 

Voor elk van mijn jongens wil ik graag een quilt maken en die van Rick is klaar. Dat is de Sew Spooky (klik) die ik in 2013 gemaakt heb. Nu moet ik er dus nog 1 maken voor Rodney en 1 voor Ryan. Met die voor Ryan ben ik een poosje geleden al begonnen maar omdat Rodney inmiddels op zichzelf is gaan wonen, ben ik toch nu eerst maar voor hem aan de gang gegaan.

Rodney vond het plaatje van de quilt die ik gevonden had ook erg mooi maar ik had daar natuurlijk geen patroon van. Wat ik wel heb is EQ7 dus heb ik geprobeerd het zo goed mogelijk na te maken en het is redelijk gelukt. Niet helemaal zoals het plaatje was, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Nadat ik het één en ander aan bruine en blauwe lapjes bij elkaar gezocht had (en ook weer bijgekocht natuurlijk hihi) ben ik begonnen en de eerste blokken zitten aan elkaar:


Je kunt de eerste donkere en lichte krullen al in elkaar zien grijpen. Inmiddels heb ik alweer wat sterrenblokken klaar ook maar ik ben van plan om nu eerst alle blokken te gaan maken voor ik ze aan elkaar zet. Volgens mij wordt het wel wat. ;-)

9 opmerkingen:

Joke zei

Jaaaaaaaaaa ik zie de krullen heeeeeel goed 😀 hij gaat ook weer super mooi worden😘😘😘

Ineke zei

Wat wordt dit een prachtige quilt, ziet er super uit!!!
Succes verder.

Marja zei

Ziet er nu al prachtig uit!

Groet,

Evelyne zei

Ja, het wordt zeker wat, ik vind het een echte jongens/mannen quilt!
Mooi patroon ook.

Groetjes, evelyne

Carin zei

Ohhh die wordt SUPER mooi !!!!

Ageeth Dorsman zei

En of het wat wordt! Hij wordt prachtig, deze quilt. Erg mooi en interessant patroon en geweldige kleurkeuze!
Groetjes van Ageeth

Pauline zei

Wat leuk dat je voor elk van je jongens zo'n mooie quilt maakt!

Floor zei

Nou, volgens mij wordt het zeker wel wat, ziet er nu al schitterend uit.
Niet echt "mannenkleuren" zou je zeggen, maar ik vind het prachtig zo bij elkaar en hij heeft daar zelf ook vast wel een stem in gehad.
Ben benieuwd hoe het verder wordt.

Quilting Moesje zei

Wat een mooi effect al !
veel plezier met de blauwe en bruine lapjes verder hoor :0))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...