zondag 25 oktober 2020

Myrthe en meer...

Sinds januari eet ik koolhydraatarm.

In het begin vond ik dat best nog moeilijk, maar nu gaat dat een stuk beter... ook door al die recepten die ik op Instagram vind. Niet alleen voor avondeten, maar ook voor ontbijt en lunch én allerlei bakrecepten.

Binnenkort zal ik eens wat foto's plaatsen van hetgeen ik maak en eet... en niet alleen ik... ook Ton eet dat avondeten gewoon mee maar dan bv mét aardappeltjes. Voor hem is dat ook heel goed, want hij moet altijd goed letten op het suikergehalte in zijn bloed.

Inmiddels ben ik 7.5 kilo afgevallen en dat is al maanden stabiel nu. 

Maar wat ik eigenlijk vertellen wil... 1 keer in de 2 weken 'mag' ik van mezelf op zondag patat eten. Oooooh dat vind ik zo lekker! We gaan dan natuurlijk wel ergens heen waar de patat echt lekker is, want wanneer ik dan zondig, wil ik wel dat het lekker is. ;0)

En waar is dat dan? Dat is bij Cafetaria de Egelshoek... bij vliegveld Hilversum. We gaan dan heerlijk daar op een bankje zitten smikkelen terwijl we naar de vliegtuigjes kijken die opstijgen en landen. Meestal gaan we eerst ook nog heerlijk een stuk lopen in het bos daar... heb ik ook vast wat calorietjes verbrand.


Eigenlijk is het in elk seizoen mooi in het bos. Nu in de herfst staan er natuurlijk erg veel paddenstoelen. En deze boom vond ik ook zo mooi... die kleur groen!

Na de patat rijden we weer naar huis...langs de Vecht gaan we dan. Vorige keer was dat precies bij zonsondergang en de lucht was prachtig!


Schitterend hé? Echt genieten vind ik.

In het vorige bericht zei ik dat ik nog 2 huisjes moest van Gingerbread Village...en dat is niet heel erg veranderd. Inmiddels ongeveer een half huisje erbij geborduurd dus nog steeds anderhalf te gaan.

Maar ja... we hebben maar 1 paar handen natuurlijk en wanneer er nog zoveel andere dingen zijn die je leuk vindt, gaat het allemaal niet zo snel.
Zo ben ik ook bezig met de 'Myrthe'... de quilt die Anna-Jantina op IG plaatste. Daar was ik gelijk weg van en Hexagonnetjes maken vind ik erg leuk om te doen dus ja... gelijk maar stofjes erbij gezocht en begonnen! 😂



Daarna plaatste ze weer iets anders wat ik ook tegenkwam bij Heleni... dat krijg ik dan gewoon niet uit mijn hoofd dus daar móest ik er eentje van proberen:


Net een heel klein schilderijtje is het. En de tussenvulling zit er al gelijk in dus dat is handig!
Ze zijn best wel klein... 3 inch in het vierkant dus ik zal er een heleboel nodig hebben voor een hele quilt maar dat zien we dan wel weer. Een muurquiltje kan natuurlijk ook. ;0)

Fijne dag verder... ik ga nog even wat Myrthe blokjes knippen.

15 opmerkingen:

Floor zei

Prachtige foto van de zonsondergang! Echt genieten, ook van het bos.
En dan natuurlijk de frites, dat is altijd lekker, maar zelf vind ik alleen zelf gebakken lekker, want ze moeten lekker hard zijn.
Geen koolhydraten vind ik zo moeilijk, eigenlijk onmogelijk, want brood is mijn lievelings eten.
Goed dat jij dat kunt, en er lekker van afvalt.
Schattig die kleine schilderijtjes. Gewoon een klein quiltje van maken, is toch ook leuk?

Marguerite zei

Ja de Vecht. Jarenlang aan gewoond en dat er geen bootjes door de sloot varen hier mis ik nog steeds. Dochter woont wel aan een sloepen route.
Je quiltweekjes worden ook weer mooi

quiltingmieke zei

piep heerlijk blog, en leuk he al die nieuwe projecten knuf

Joke zei

Wat zijn ze leuk hè ik had ze al gezien maar blijven prachtige foto's!! 😘❤

Joke zei

Ik bedoel natuurlijk dat je Myrthe blokjes zo leuk zijn 😄 was een beetje onduidelijk❤

Judith zei

Leuke quilts hoor, vooral je hexagon project. Iedereen die een dieet vast kan houden vind ik knap. Ik begin dagelijks, rond 10 uur zondig ik vaak al! Weer lekker bij je gelezen, gezellig hoor dat er nog bloggers zijn!

Carin zei

Ik let zo op wat ik eet, maar niet koolhydraatarm. Daarvoor hou ik teveel van brood hihihi ..
Mooie foto's weer en je quiltblokken zijn weer prachtig.

Yvonne zei

Wat goed Jolanda! Afvallen is en blijft moeilijk, vooral als je al bijna aankomt als je naar iets kijkt. Wat kan zo'n patatje dan lekker zijn he?
Mooie quiltblokken heb je gemaakt. Wel jammer dat we met onze hobby niet zoveel calorieën verbranden......

Mariette zei

Wat fijn dat je je zo goed voelt met koolhydraatarm eten, ik heb het ook een tijd gedaan maar achteraf te streng denk ik. Was meer de kant van echt keto op, zeg maar. Ik voelde me er op een gegeven moment niet meer happy bij, ik at ook helemaal geen fruit meer en dat begon ik zo te missen. Ik probeer nu weer de draad op te pakken maar dan koolhydraat beperkt, ik hou teveel van m'n havermout, haha. Brood eet ik alleen af en toe. Wel goed om af en toe even lekker patat te eten. Mooie blokjes heb je gemaakt en je vorige borduurblogje vind ik ook erg leuk, fijne dag!

mahipatel zei

If I can write like you, then I would be very happy, but where is my luck like this, really people like you are an example for the world. You have written this comment with great beauty, I am really glad I thank you from my heart. online girl gurgaon
Gurugram Girl Number
Online Girl Number Dehradun
Gurgaon girl number
housewife Gurgaon
premium health
Health Tips

Sonika Das zei

I like these topics very much. I would like to see such topics daily, this post is very good indeed. There are people like you in the world who put forth their views. Thank you so much for posting such a great post.
Party Girls
Air Hostess
Rajeev Chowk
Sushant Lok
Full Day
Renuka

spa69 zei

We want to for sharing this insightful details on b2b massage in bangalore have always believed in the power of touch and its ability to promote relaxation and overall well-being.

nancysweety zei

You may have to alter a sensual massage technique because of scar tissue, injuries female to male body massage in pune or even where he’s ticklish, and that’s okay.

sutra spa zei

female to male massage home service near me experience focuses on stimulating the senses, promoting relaxation, and enhancing the connection between partners.

flip bodyspa zei

our hot girl therapists are quite capable to avoid all your problems, all skilled hot massage girls are available at full night service in chennai centre

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...