maandag 3 december 2012

Wintertijd

Mensen wat denk je? Het sneeuwt hier!!! Het blijft nog niet echt goed liggen op de stoepen, maar de struikjes in de tuin worden toch al mooi wit. Het begint nu ook al gelijk te kriebelen om het huis in wintersfeer te brengen hoor. De pompoenen staan nog die ik in m’n vorige berichtje liet zien, maar ik denk dat ik ze straks maar eens ga weghalen. Al het oranje eruit en het blauw erin.

Het eerste dat ik ga doen, is m’n nieuwste ingelijste quiltje ophangen. Het is één van de blokken van de nieuwe BOM Sara’s Jaar die Hanneke gaat doen. Hanneke en ik zijn een paar keer samen naar een workshop geweest om daar alvast een paar blokken van deze leuke BOM te maken als voorbeeldje.

Eigenlijk hoort er ‘January’ boven te staan, maar ik heb gekozen voor ‘Snow is falling’ zodat ik hem wat langer kan laten hangen. :-)

Sara's Year 2012 (2)

Sara's Year 2012 (1)

Sneeuwmannen vind ik toch al zo enig, dus ik ben helemaal blij met dit quiltje. Inmiddels heb ik ook al een nieuwe gemaakt die straks in het voorjaar in deze lijst komt, maar voorlopig blijft deze lekker hangen.

Op dit blog  (klik) kwam ik ook zo’n leuke sneeuwman tegen en ik ben gelijk sokken gaan kopen in leuke kleuren om het eens te proberen. Nou het is een werkje van niks… 10 minuutjes en het was klaar. Gelukkig had ik nog rijst in huis voor de vulling. Er ging een heel pak rijst in 1 zo’n sneeuwman!

sok sneeuwman 2012 (3)

sok sneeuwman 2012 (4)

Nu nog eentje met een stippeltjes jasje en dan kunnen ze saampjes een plekje zoeken ergens in de kamer.

Fijne dag!

handtekening

21 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Oh wat een leuke koude mannen. De sokken is een leuk idee.
Groetjes Anita

Berna zei

Wat een schattige sneeuwmannen en dat met zo weinig moeite. Ik zal ook eens kijken. Leuk!
Ook hier sneeuwt het en ik heb de eerst foto's al gemaakt.
En zal ik je eens wat vertellen? Gisteren kon ik de drang de kerstboom te zetten niet weerstaan. Zo gezellig weer. En Sint is hier al geweest dus het kon.
Je quiltje is een schatje en een mooi kleintje zo te zien. Helemaal leuk!
Fijne dag en geniet van je huis in wintersfeer brengen.

Anoniem zei

Echt leuk die sneeuwmannen en wat is het quiltje leuk geworden. Ja, ook hier is alles wit en het blijft liggen. Fijn als je niet naar buiten hoeft en alleen maar door het raam mag genieten. Groetjes Wilma

annemieke zei

Leuk quiltje zo met de snow man met oorwarmers, je bent ze nu wel nodig.

.Antje zei

Wat een mooi winter quiltje.
En die sneeuwmannetjes zijn schattig. Heb even gekeken hoe je ze moet maken, inderdaad simpel.
Ook maar eens een paar leuke sokken kopen.
Groetjes, Antje

Ageeth Dorsman zei

Ik ben ook dol op sneeuwmannen! Je in-
gelijste exemplaar is prachtig, en die
van de sokken, dat is wel een heel
bijzondere! Misschien moet ik dat ook
maar eens even proberen... (bedankt
voor de tip)! Hier sneeuwde het van-
morgen ook, maar nu is alles weer
weg en miezer-regent het, brrr...
Groetjes van Ageeth


Hennie zei

Wat een prachtig quitlje ! ! ! Wat een mooie sneeuwman ik kijk even op de link.

Groetjes Hennie.

marion zei

wat een ontzettend leuke sneeuwmannen..... een goed excuus voor witte sokken

carina zei

Wat leuk die sneeuwmannetjes! Style ze lekker

Anoniem zei

Wat een leuke sneeuwmannen! Bedankt voor je berichtje op mijn blog, op een of andere manier krijg ik het niet gepubliceerd...

Phebe and Jane zei

Jij bent wel heel erg in de winterstemming. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van sneeuw houd. Maar je sneeuwmannen zijn leuk.
Groetjes,
Marian

Guusje, zei

Wat een leuke quilt en wat een leuke sneeuwmannen ik ga ook eens even kijken leuk idee om er ook een paar te maken.

Unknown zei

Mooi blok is het geworden!! Enne wat is dat sneeuwmannetje leuk geworden, wat een leuk idee :-)

quiltsathome zei

Enig idee van die sneeuwman !

Mama Pea zei

Your snowmen are just adorable! I love the one made from socks!

en construccion zei

Hi ... Ik hou van je blog ... ik word je volger!
Ik nodig u uit om mijn blog: http://elrincon-camila.blogspot.com.ar/
Ik ben uit Argentinië en ik heb veertien jaar

Groeten! en een goede week!

Quilting Moesje zei

Je snow is falling sneeuwpop is erg mooi :o))
Wat een mooie kleur (ijs) blauw bij de naturel tinten !!
En de sokkensneeuman is ook erg leuk :o)
Groetjes,
Simone

Terray zei

WAT LEUK!!!! Zowel het quiltje als het sokken sneeuwmannetje. Bedankt voor de tip!!

Carin zei

Leuk die sneeuwpop in het lijstje en je sokken sneeuwpop is geweldig !!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuke sneeuwman, en wat een leuke quilt! En die sokken sneeuwmannen zijn ook zo leuk, wat een idee! Gezellig, hè, je huis in kerstsfeer brengen.
Groetjes, Cisca

Judith zei

fantastische sneeuwman! een heel leuk idee om dat van sokken te maken. ik ga ook even op die blog kijken :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...