maandag 7 januari 2013

Plannen genoeg

ontkiemend zaadje

Er ligt weer een heel nieuw jaar voor ons. Een jaar waarin er van alles kan gebeuren… leuke, maar ook minder leuke dingen. Het is allemaal nog één grote verrassing. Voor mij voelt het toch altijd weer alsof ik met een schone lei begin en ik krijg daar ook altijd extra energie van. Een nieuw jaar met nieuwe kansen.

En wat zullen we eens gaan doen dit nieuwe jaar?? Plannen genoeg hoor. Allereerst eens lekker rommelen in huis. Er gaan wat oude stoelen uit waarvan eentje zelfs een scheur in de bekleding heeft… dat kan dus echt niet meer. Omdat ik gek ben op een interieur met veel wit, denk ik dat ik voor stoelen met witte bekleding ga. Wel een gok natuurlijk, maar wanneer je stoelen neemt met een afneembare hoes, kun je ze in ieder geval lekker wassen. De stijl die je tegenkomt in de Jeanne d’Arc Living vind ik bijvoorbeeld erg mooi:

Jeanne3

Jeanne2

  Op quiltgebied heb ik niet zoveel gedaan. De hele familie was geveld door de griep in de kerstvakantie dus dat was een tegenvaller. Nu ben ik nog snipverkouden, maar de zin in quilten is gelukkig weer terug. Allereerst wil ik jullie toch nog even laten zien wat ik aan de muur had hangen deze kerst:

IMG_0839

Jaja, het was me toch gelukt! :-)))

En deze twee mochten saampjes een plaatsje zoeken op de schouw:

IMG_0837 - kopie

Toen ik de foto nam, waren ze nog niet helemaal klaar zoals je ziet.

Blok 2 van de Sew Spooky is inmiddels wel helemaal klaar…

IMG_0841

… en blok 3 schiet ook al aardig op.

Van mijn schoonmoeder kreeg ik geld voor de kerst zodat ik daar zelf wat mooie stofjes voor kon uitzoeken. Nou dat was helemaal geen straf natuurlijk!! Dit zijn ze geworden:

IMG_0843

En wat ik ervan ga maken? Ik heb wel een ideetje, maar voorlopig blijft het daar ook even bij. De stofjes gaan diep de kast in, want eerst wil ik toch de dingen afmaken waar ik al aan begonnen ben.

Fijne dag!

handtekening

18 opmerkingen:

Muggensteekjes zei

Hoi Jolanda,
het word vast weer een heel gezellig en creatief blogjaar, zeker als ik die mooie stofjes zie die je hebt uitgezocht. Ben benieuwd wat het gaat worden... Vind je scandinavian christmas quilt ook supermooi geworden en die twee... aaaah wat zijn ze schattig. Wens je alle goeds voor 2013, liefs Ingrid.

Pauline zei

Wat een prachtige quilt!
en wat goed dat ie af is!
Ook je 2 kerstpoppen van Tilda zien er geweldig uit, heel mooi.
Succes met al je plannen.

Carin zei

Wat is je kerstquilt mooi geworden en je blok voor de halloween quilt is ENIG !!
En dan ook nog mooie stofjes gekocht... bofkont ! Wel jammer dat iedereen ziek was met de kerst en jij nog beterschap met je verkoudheid.

Guusje, zei

Wat een mooi blok en stofjes heb je uitgezocht. De Scandinavian is prachtig geworden en wat leuk stoelen bekleden. Een nieuwe uitdaging. Vervelend dat jullie allemaal geveld waren door de griep, ik hoop maar dat jullie allemaal weer zo goed als beter zijn en natuurlijk nog beterschap voor jouw.

Rennie zei

Mooie quilt Jolanda. Zou hem gewoon nog een poosje laten hangen.

Unknown zei

Oh WOW Jolanda, wat is je Scandinavian Christmas mooi geworden!!! Wat goed dat je die al af had voor afgelopen kerst....als ik 'm zo zie, krijg ik wel weer zin om er ook aan verder te werken. En je Sew Spooky wordt ook erg leuk.

Groetjes, Debbie

Erna zei

Hoi Jolanda, wat een prachtige kerst quilt, geweldig hoor, als er iemand verstandig aan heeft gedaan om van het borduren over te stappen naar het quilten..dan ben jij het wel, wat een vakwerk.. en ja wat zal 2013 ons brengen....Ik wens je heel veel geluk, gezondheid en handwerkplezier toe...
Liefs
Erna x

Het zonnetje in huis zei

Hallo Jolanda,

Oh die quilt tegen je muur is supermooi !! Zo ook je twee popjes op de schouw hoor. En wat een leuke quiltstofjes !! Zelf ha ik endelijk ook eens beginnen aan het quilten, voor mij lijkt het nog een oh zo grote klus om te klaren als nieuweling, maar met de hulp van mijn geleende en zelf aangekochte quiltboeken zal het me hopelijk lukken :-) Je kan het, indien intresse, volgen op mijn handwerkblog http://madebyjaimie.blogspot.com

Groetjes, Jaimie

ps, en hier geen witte stoelhoezen met twee kinderen en vier poezen in huis, prima hoor :-)

Roos zei

Hopelijk is iedereen nu weer opgeknapt, wel vervelend al die zieken met kerst. Je quilt is echt super geworden en het blok voor de haloweenquilt vind ik helemaal geweldig, jammer dat je je nieuwe stofjes zo ver weg gaat stoppen, ze zijn zo leuk.
Groetjes Roos

Roos zei

Hopelijk is iedereen nu weer opgeknapt, wel vervelend al die zieken met kerst. Je quilt is echt super geworden en het blok voor de haloweenquilt vind ik helemaal geweldig, jammer dat je je nieuwe stofjes zo ver weg gaat stoppen, ze zijn zo leuk.
Groetjes Roos

Roos zei

Hopelijk is iedereen nu weer opgeknapt, wel vervelend al die zieken met kerst. Je quilt is echt super geworden en het blok voor de haloweenquilt vind ik helemaal geweldig, jammer dat je je nieuwe stofjes zo ver weg gaat stoppen, ze zijn zo leuk.
Groetjes Roos

Ageeth Dorsman zei

Geweldig, wat is hij mooi geworden, je
Scandinavian Christmas-quilt! Wat zul je daarvan genoten hebben met de Kerst
(en misschien hangt hij nog wel?).
Mooie, nieuwe stofjes ook! En die sfeer van Jeanne d'Arc, ja, dat vind
ik ook zo mooi... maar ik heb een heel
grote woonkamer en ben bang, dat het
te veel wit gaat worden om nog een
gezellige sfeer te krijgen, nog
afgezien van vieze peuter-handjes en
hondenhaartjes... Misschien ooit.
Wel praktisch, wasbare hoezen. Ben
heel benieuwd hoe het eruit gaat zien!
Groetjes van Ageeth

Berna zei

Heerlijk zo'n nieuw jaar vol plannen. Leuk dat de scandinavian af was voor kerst.
Mooie lapjes heb je ook gekregen!
Ik wens je een mooi, creatief jaar toe!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat is je Scandinavian Christmas mooi geworden en eat fijn dat hij afgekomen is voor de kerst. En wat een leuk herfstblok ook weer, wat zijn die herfstkleuren toch altijd mooi. Mooie stofjes heb je uitgezocht, goed van je dat je ze even hebt weggestopt.
Wat een mooie plaatjes, ik geniet ook zo van die prachtige (witte) interieurs. Ik ben benieuwd wat je gaat kopen, moet kunnen, met afneembare hoezen.
Fijn, dat iedereen weer beter is, op wat gesnotter van jou na!

Groetjes, Cisca

Marieke zei

Hoi Jolanda,

Wat een feest van herkenning op jou blog.
De twee poppen Lies en Roos, de sneeuwman van sokken en je kleuren voorkeur!! Het voelt als een nieuw quiltmaatje.

Ik ga je volgen,leuk!
Succes,
Groetjes, Marieke

Merel zei

Wat een gedurfd idee om je bekleding wit te maken?! Het zal iedergeval niet allemaal wit worden in huis, want je hebt al zoveel mooie kleurige quilts gemaakt en die ga je vast niet aallemaal opbergen. Succes met je project.

Cindy at her Country Home zei

PRACHTIG je kerstquilt Jolanda!! En ja ook ik ga nu maar eerst dingen afmaken, alhoewel... binnenkort handwerkbeursje dus er zal wel wat bijkomen om af te maken ;-)) Hoe is het verder met je? Vond het weer gezellig om bij je langs te komen. Lieve wintergroet van Cindy

Carin zei

Ik kom je even een goed weekend wensen !!

Heb jealweer een volgend blok van de sew spooky af? Ik vind die zooo leuk hihihi ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...